Thursday 24 August 2017

Minecraft Trading System Xbox


Trading är en växelverkan mellan spelare och bybor som läggs till i 1 3 1-uppdateringen för datorer och läggs till i 1 0 4-uppdateringen för Android, iOS och Windows 10 Det görs genom att högerklicka på en bybor i PC-versionen av Minecraft-byborna kan inte handla. Hur man handlar. Ett diagram över posibla handelsvaror. Varje bybor börjar med ett enda alternativ att handla för något. I denna förklaring avses de handelsavtal eller helt enkelt avtal. Varje handel avtal kan göras ett antal gånger innan bybor inte längre vill hedra det. Det är vanligtvis fem gånger men kan variera. Att slutföra det första handelsavtalet och stänga handelsfönstret eller gränssnittet kommer att göra att byboret går in i ett tänkande läge, och ge byboret ett ökat rykte med spelarens rykte som förklaras nedan. En bybor kan ha upp till fem handelsavtal på en gång, men det kan ersätta gamla med nya efter femte. Det enda sättet att låsa upp Fler avtal är att handla med byboren och slutföra minst ett avtal varje gång en gång fem handelsavtal har uppnåtts, fortsätter handeln med det slutliga avtalet återställer de övriga avtalen fortfarande, vilket möjliggör mer handel men också har möjlighet att ersätta den nuvarande avtal med ännu en ny överenskommelse. Traderande papper för en smaragd, med en bybor. Trading är ett snabbt sätt att tjäna Emeralds i överlevnadsläge, eftersom det är den enda legitima metoden att erhålla smaragder, utom gruvorna Emerald Ore. Special Cartographer bybor var tillagda i Utforskningsuppdateringen Spelare kan handla med kartograferna, som är villiga att handla en prospekteringskarta för en kombination av smaragder och kompass. I multiplayer-servrar med NPC-bybor som är inbyggda i byar kan spelarna fungera som motorvägar eller rånare och Döda spelare som de tror kan ha handlat en bybor för smaragd. Villkorets rykte. En bybor som gillar en spelare, ju fler gånger handlar de med varje ot henne Detta är användbart för endast ett syfte att stoppa staden s Iron Golems från att attackera spelaren Golems blir vanligtvis bara fientliga när byborna är arga, eftersom de nyligen attackerade av spelaren. Alternativt kan spelaren fly från byn och vänta på en medan innan du återvänder Hostile Iron Golems kommer till slut att förlåt glömma spelaren Trading är vanligtvis svårt om inte gjort inomhus, medan Iron Golems är närvarande och byborna är arg på spelaren. I PS3-versionen kan förtrollade vapen inte handlas till en bybor, bara de utan enchantments. Ad blocker interferens detected. Wikia är en fri att använda webbplats som ger pengar från reklam Vi har en modifierad upplevelse för tittare som använder annonsblockerare. Wikia är inte tillgängligt om du har gjort ytterligare ändringar Ta bort den anpassade annonsblokkeringsregeln s Och sidan laddas som förväntat. Högerklickning på en bybor öppnar en GUI som tillåter en spelare att handla med byborna Villagers kommer att göra erbjudanden baserat på t arv yrke och karriär och kommer bara att göra affärer baserat på vilka erbjudanden de gör. Olika erbjudanden kan ses genom att trycka på vänster och höger knapp bredvid det aktuella erbjudandet. Alla erbjudanden innefattar smaragd som valuta och något objekt som är relevant för bybor s karriär Trading möjliggör förvärv av ovanliga föremål Det är också den enda legitima metoden att förvärva flaskor o förtrollande i Survival-läget. Handelsgränssnittet visar en handel med 28 papper för 1 smaragd. Different karriärer tilldelas varje bybor och kan ses i handelsgränssnittet Till exempel kan brunbrända bybor vara fletchers eller fiskare smedar kan vara rustningsledare eller vapensmeder osv Varje bybor sprider sig med nivå 1 i sin givna karriär, som sträcker sig från 2 4 initiala olåsta affärer, dvs alla herdar kommer att gissa med bara två Alternativ, köpa ull och sälja saksar Varje nivå består av en definierad uppsättning handelserbjudanden, och nivåerna är desamma för en given karriär se diagrammet nedan De kan låsa upp nya nivåer när ett befintligt erbjudande handlas. Observera att handel GUI måste stängas innan en bybor kommer att låsa upp en ny nivå. När de gör det kommer de att få Regeneration I och bli omringade med lila och gröna partiklar i några sekunder. Varje karriär har en fast sekvens av nivåer och kommer bara att låsa upp ett begränsat antal erbjudanden. Villare kommer att avaktivera ett erbjudande om erbjudandet har använts ett antal gånger Chansen att avaktivera erbjudandet är slumpmässigt men ett erbjudande måste åtminstone användas 2 gånger innan det är berättigat att inaktiveras Efter att ett erbjudande har använts 12 gånger är det garanterat att deaktiveras. Handel ett annat erbjudande kan aktivera ett erbjudande igen. När ett erbjudande är inaktiverat visas en röd X i handelsgränssnittet och det Har samma partikeleffekt som ett erbjudande skapas. Ett erbjudande är garanterat att återaktivera tillgängliga alternativ och låsa upp en nivå, om någon inte har blivit upplåst första gången den handlas. På efterföljande branscher kommer det bara att h Ave en 20 chans att göra det, per handel Till exempel, om en lantbrukare bybor har en handel som är 8 pumpor för 1 smaragd, och en stack av 64 pumpor handlas, kommer detta att räknas som 8 försök med varje försök med 20 chans att återaktivera bybor s trades. Villagers kommer att skilja mellan skador värden, så olika ullfärger kan inte ersätta vitull, kol kan inte handlas i stället för kol, och skadade verktyg kan inte handlas i stället för helt reparerade verktyg NBT-data, Ignoreras, så innehållet i en skriftlig bok spelar ingen roll. Den fullständiga listan över karriär och nivåer är nedan. Brown Robed Villager. A Villager är en passiv NPC som spawnar och bor i byarna De skörde runt byarna och inuti byggnaderna Den 19 december 2012 introducerades byborna i Minecraft Xbox 360 Edition i uppdateringen TU7 1 01. De andra varianterna introducerades i TU14.Den karaktäristiska utseendet domineras av sina stora, skalliga huvuden, gröna ögon, unibrows och stora nej Ses Villagers armar antas vara sammanfogade, med två delar vardera för att skapa vikta armar. Armarna är gjutna inuti ärmarna, med ärmarna som rör vid sömmen i mitten. Villare kommer slumpmässigt att vandra runt byarna, de kämpar inte tillbaka när Attackeras eller kommer de att springa iväg från någon mob men zombie En bybors död påverkar inte några andra bybors beteende Villagers kan använda dörrar och stegar och kommer gömma sig i sina hus under natten Zombies kommer att attackera byborna på natten Villagers föredrar Bor i väl upplysta områden, främst på grund av att zombies vann t-hål Villagersna kommer att umgås med andra bybor och passiva mobs Om de närmar sig varandra och står still då betyder det att de blir socialiserande. De kan också umgås med spelaren, om de kommer till dig och stilla stilla medan de bollar på huvudet, då de är socialiserade. Byarna är också lockade till pumpor och dörrar När de fångas, vill byborna försöka hitta det enklaste sättet att fly, om ah ouse har inget tak, 2 blockväggar och en säng då kommer de att hoppa på sängen i ett försök att flyga. I andra fall kommer byborna att försöka hoppa över hinder. Villagers kommer inte heller villigt hoppa av klippor Villagers kan avelas om en by har på minst ett hus med en dörr. Iron Golems är vanligtvis runt byborna, byborna kommer att stirra på dem, och ibland kan golemerna erbjuda dem en ros som symboliserar det vänliga förhållandet mellan dem. Bebyggare tenderar att springa runt byn, de verkar också Play tag Om en baby Villager växer upp medan de spelar Den vuxna Villager fortsätter spela tills de slutar ha en paus, det fortsätter sedan med ett normalt liv Om en babybyger erbjuds en ros av en golem, kommer det att Långsamt gå till det, ta rosen och springa av. Villare kommer bara att gissa naturligt i NPC-byar De kan också sprängas med gäspägg i kreativt läge. De kommer aldrig att förgäve, även om spelaren vandrar bort från dem. Till skillnad från andra mobs, de Vann inte att lämna sin by även utan en barriär som ett staket som hindrar dem från att göra det. Villagare kommer att kompisera beroende på antalet giltiga dörrar En giltig dörr är vilken som helst dörr inom stadsradie där antalet yttre utrymmen inom 5 kvarter i ett rak linje på ena sidan av dörren är inte densamma som antalet yttre utrymmen inom 5 kvarter på andra sidan dörren Ett utrymme anses vara ute om det drabbas av solen under dagen, det vill säga det är genomskinligt , Och har inget annat än genomskinliga block ovanför hela vägen till himlen. Det betyder att en djup tunnelbana, som i en grotta eller begravd ravin, inte kan genomföras. Observera att en dörr inte är en giltig dörr utan ett tak på en sida eller med lika mycket tak på båda sidor Ibland uppträder bybor AI som parning och boende inte som förväntat förrän spelet startas om som i spara och sluta, sedan ladda om världen. När bostäder har upprättats kommer byborna då Mate tills nu Mber av vuxna bybor motsvarar 35 av antalet dörrar. Alla återstående barn växer upp som vanligt, vilket resulterar i totalt antal vuxna bybor någonstans över en tredjedel av antalet närliggande trädörrar. Den typ av bybor som barnet är beror inte på På vilken typ föräldrarna är, kan till exempel två jordbrukare ha ett barn som är något av yrkena. Till skillnad från andra rasbärbara mobbar har föräldrarna och barnet inga andra personliga interaktioner än socialisering. Det tar exakt 20 minuter för en bybor att Växa upp till en vuxen. Spelmotorn tar periodvis en folkräkning för att bestämma den nuvarande befolkningen i byn Alla byborna inom den horisontella gränsen för byn och inom 5 vertikala kvarter i centrum räknas som en del av befolkningen för att bestämma om fortsatt villager parning är tillåtet dock någon bybor inom den horisontella gränsen av byn och inom ett vertikalt avstånd på 32 block nedåt i centrum av byn kommer attem pt för att komma in i parningsläge så länge som det finns minst en bybor inom gränsen. Därför är det möjligt att skapa en obegränsad befolkning genom att endast inneha två bybor inom bygränsen och tvinga alla andra bybor utanför 5-talets vertikala räckvidd Om två bybor samtidigt anger parningsläge medan de är nära varandra, kommer de att träffa varandra och producera ett barn. Av TU14 har spelaren möjlighet att handla med byborna. Det här är det enda sättet att få smaragd utan att fuska i pre-TU14 worlds. As av TU14 bybor har olika yrken. Brown cloak Farmer.

No comments:

Post a Comment